Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 17 - Retouren en ruilingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd:
de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument:
de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf
en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag:
kalenderdag;
4. Duurtransactie:
een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd
is gespreid;
5. Duurzame
gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de
opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen
de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer:
de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst
op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de
ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand
van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst
uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
9. Techniek
voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde
ruimte zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Ruiterhuys Groenendaal
Zevenhuizerstraat 154 3751LD Bunschoten;
Telefoonnummer: 0622260574
E-mailadres: ruiterhuys@stal-groenendaal.nl
KvK-nummer: 31043991
Btw-identificatienummer:NL805518708B01
ABN Amro : NL09ABNA0532297792
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een
relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit:
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische
Ruimte waar deze is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van
toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk
zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing
op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op
afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument
beschikbaar gesteld.Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden
bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig
mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand
elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden
gesteld op zodanige
wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen
op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen
en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere
wijze kosteloos
zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene
voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing
zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en
kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte
geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige
omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is
voldoende gedetailleerd
om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden
de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat
voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan
de aanvaarding van het
aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
* de prijs inclusief belastingen;
* de prijs is exclusief de
eventuele kosten van aflevering;
* de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal
komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
* het al dan niet van toepassing zijn van het
herroepingsrecht;
* de wijze van
betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
* de termijn voor aanvaarding van het aanbod,
dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
* de hoogte van het tarief voor communicatie op
afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op
afstand worden berekend
op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
communicatiemiddel;
* of de overeenkomst na de totstandkoming wordt
gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
* de manier waarop de consument, voor
het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst
verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
* de eventuele andere talen waarin, naast het
Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
* de gedragscodes waaraan de ondernemer zich
heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs
elektronische weg kan
raadplegen; en
* de minimale duur van de overeenkomst op
afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van
het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de
consument van het aanbod
en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs
elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs
elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd,
kan de consument
de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand
komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen
ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en
zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer
daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich -binnen wettelijke
kaders- op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen
kan voldoen, alsmede van al
die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om
de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling
of aanvraag te weigeren of aan
de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst
aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat
deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de
ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
Stal Groenendaal B.V., Zevenhuizerstraat 154, 3751LD
Bunschoten
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop
de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke
melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande
service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden
opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument
heeft verstrekt vóór de
uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de
overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
onbepaalde duur is.
6. In geval van
een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op
de eerste levering.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de
consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te
ontbinden gedurende 14 dagen.
Deze
bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument
of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer
bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument
zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om
te kunnen beoordelen of hij
het product wenst te behouden.
Indien hij
van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
toebehoren en -indien redelijkerwijze
mogelijk- in
de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door
de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. levering van diensten heeft de consument de
mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden
gedurende ten minste veertien dagen, ingaande
op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn
herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer
bij het
aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn
herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn
rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft,
zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30
dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de
consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht
geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk
in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is
slechts mogelijk voor producten:
a.
die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig
specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden
teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse
kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en
computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is
slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer,
restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of
tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke
instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde
geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten
niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen
in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de
ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen
invloed op heeft,
met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit
dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg
zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de
totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer
dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke
regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de
overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten
genoemde prijzen zijn inclusief btw.
6. Op onze exclusieve merken geldt de "laagste
prijsgarantie".
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de
producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde
specificaties, aan de
redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid
en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
ondernemer er
tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal
gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of
importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en
vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst
tegenover de ondernemer kan
doen gelden.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke
zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering
van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot
verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat
de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen
hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf
geaccepteerde bestellingen met
bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de
bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de
overeenkomst zonder kosten
te ontbinden en heeft geen recht
op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige
lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk
binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk
blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel
beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld
dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het
herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van
de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing
van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de
consument of een vooraf
aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor
onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te
allen tijde opzeggen met
inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden
genoemde overeenkomsten:
* te allen
tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of
in een bepaalde periode;
* tenminste
opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
* altijd
opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd
is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend
worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal
drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde
van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten,
mag alleen stilzwijgend
voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en
een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt
tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van
dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het
geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet
stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
kennismakingsperiode.
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan
een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met
een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 - Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen,
dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14
dagen na het ingaan
van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten
mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen.
Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen
gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of
dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden
in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de
ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument
kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
5. Betalingen d.m.v. wedstrijd
kadobon, u ontvangt geen extra klantenkorting bij gebruik van deze kadobonnen in
de winkel of webshop. Deze kadobonnen zijn één jaar geldig na afgifte. En zijn niet van toepassing op
aanbiedingen. U dient het volledige bedrag in één keer te gebruiken.
6. Wilt u uw cadeaubon gebruiken
op onze webshop, vraag naar een kortingscode via de email zodat
deze online bruikbaar is. Uiteraard dient u de papieren versie te
vernietigen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende
bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst
moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend
bij de ondernemer,
nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden
binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst
beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met
een bericht
van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord
kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg
kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
geschillenregeling.
Artikel 15 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de
consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands
recht van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende
dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten
nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan
wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier
kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 17 - Retouren en ruilingen
Retouren:
Wilt u een artikel retour sturen? Gebruik dan de
"retourneren" pagina in op onze website en dan nemen wij zo snel
mogelijk contact met u op.
Producten die geopend zijn, de kaartjes niet meer aangehecht zijn
of gedragen zijn, mogen niet meer
retour.
Producten die in de aanbieding/afgeprijsd zijn mogen retour mits ze binnen de 14 kalenderdagen vallen.
OUTLET Artikelen mogen niet geretourneerd worden
Ruilen:
Wilt u een artikel ruilen? Gebruik dan de
"retourneren" pagina in op onze website en dan nemen wij zo snel
mogelijk contact met u op.
Gebruik
het vakje "aanvulling" voor het artikel waar u het voor wilt ruilen.
Producten die geopend zijn, de kaartjes niet meer aangehecht zijn
of gedragen zijn, mogen niet meer
geruild worden.
Producten die in de aanbieding/afgeprijsd
zijn mogen retour mits ze binnen de 14 kalenderdagen vallen.